شرکت گلخانه سازی شیراز

از آنجایی که ساخت گلخانه به بودجه زیاد و یک تیم حرفه‌ای و مطمئن نیاز دارد؛ نمی‌توان شتاب زده و بدون بررسی فاکتورهای لازم، اقدام به ساخت آن کرد. به بیانی دیگر اگر نتوانید از یک تیم متخصص استفاده کنید، ساخت آن می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در این مقاله قصد داریم فاکتورهای مهم برای گلخانه سازی در شیراز را بررسی کنیم. همچنین به معرفی بهترین شرکت گلخانه سازی شیراز نیز می‌پردازیم.

مزایای ساخت گلخانه در شیراز

شیراز دارای آب و هوایی خشک و میزان بارندگی نیز در این شهر زیاد نیست و ممکن است در سال یک یا دو بار شاهد بارش برف باشیم. آب و هوای خشک و متغیر آن، باعث شده تا باغداران یا کشاورزان به فکر گلخانه سازی باشند.

گلخانه مانند یک سپر در مقابل عوامل زیان آور طبیعی، از گیاهان شما محافظت می‌کند. همچنین با افزایش کمیت و کیفیت محصول‌ها، هر کسی را برای ساخت یک گلخانه تشویق می‌کند.

در ادامه به مزایای گلخانه سازی در شیراز می‌پردازیم.

افزایش کیفیت تولید در کشت گلخانه ای

به علت کنترل شدن آفات و بیماری‌ها و به کارگیری روش‌های کنترل بیولوژیکی و کاهش استفاده از سموم شیمیایی، کیفیت محصولات تولید شده افزایش پیدا می‌کند. اگر دقت کرده باشید محصولات گلخانه ای، کیفیت بهتری دارند و شاداب‌تر به نظر می‌رسند چرا که در تمام مراحل رشد، کنترل می‌شوند.

افزایش محصولات تولیدی در گلخانه

خوب است بدانید که تولید محصول در گلخانه 10 برابر بیشتر از تولید محصول در هوای آزاد و به صورت قدیمی است. در زمین کوچک‌تر می‌توانید محصولات با کمیت و با کیفیت تری تولید کنید. این ویژگی باعث شده تا افراد زیادی به شرکت گلخانه سازی شیراز مراجعه کنند تا با داشتن زمین‌ها کوچک آنجا به کاشت محصول‌های زیادی بپردازند.

صرفه جویی در مصرف آب در گلخانه

همان طور که می‌دانید در گلخانه‌ها برای آبیاری دیگر از جوی‌های پر از آب استفاده نشده و از روش آبیاری تحت فشار استفاده می‌کنند. به همین علت در گلخانه، مصرف آب کاهش یافته و صرفه جویی می‌شود. محیط در گلخانه بسته و پوشیده شده است؛ بنابراین امکان تبخیر و هدررفتن آب وجود ندارد و با استفاده از نوار آبیاری، بوم آبیاری و… مصرف آب بسیار کاهش می‌یابد.

چند نکته برای خریداران گلخانه

این راهنمای خرید همه عواملی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید و ساخت گلخانه مناسب خود را نیاز دارید، به شما می‌دهد.

اول از همه برای خود روشن کنید که چرا به یک گلخانه نیاز دارید. برای افزایش کیفیت محصول یا کمیت محصول؟ برای کاشت گل‌های تزیینی یا محصولات کشاورزی؟ هزاران سؤال در این مرحله وجود دارد و جواب‌های آنها باید برای شما روشن و واضح باشد.

دانستن اینکه برای چه کاری می‌خواهید گلخانه بسازید به شما در انتخاب اندازه و مصالح ساختمانی مناسب، متناسب با شرایط آب و هوایی شیراز، کمک می‌کند. به ویژگی‌های هر گلخانه توجه کنید و ببینید که چگونه می‌توانند هر نوع از آنها، به نیازهای شما کمک کنند. شرکت سپید الوند نیز در مسیر به کمک شما آمده و توصیه‌هایی را ارائه خواهد داد.

به یاد داشته باشید که کیفیت گلخانه را فدای یک قیمت ارزان نکنید. به بیانی دیگر گلخانه‌های ارزان زیادی در بازار وجود دارد اما به شیوه ای غیر استاندارد تولید شده و درنتیجه پس از مدتی خراب می‌شوند. شرکت گلخانه سازی شیراز سپید الوند، با ارائه گلخانه‌های با کیفیت و مقرون به صرفه این دغدغه شما را از بین می‌برد.

نکاتی که باید قبل از ساخت گلخانه در نظر بگیرید.

راه اندازی گلخانه آسان نیست. شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید تا از گیاهان خود مراقبت کنید. در حالی که متخصصان گلخانه ساز می‌توانند بهترین نکات را در مورد انتخاب گلخانه به شما ارائه دهند، ما نیز نکاتی را جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانند به شما در انتخاب بهترین گلخانه در شیراز به شما کمک کنند.

جنس یا متریال چارچوب

چارچوب‌های چوبی یا فلزی برای گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. آلومینیوم نیز گزینه ارزان تری بین این دو مورد است و همچنین بسیار ماندگار است. آلومینیوم به رسیدگی و مراقبت کمتری نیز دارد و همچنین در طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد. البته بگذارید متخصصان سپید الوند چارچوب شما را انتخاب کنند تا این کار با آگاهی تمام و متناسب با شرایط، انجام شود.

از چارچوب چوبی اغلب افرادی استفاده می‌کنند که می‌خواهند گلخانه خود و فضای اطراف آن، جذاب و زیبا باشد. چوب نیاز به نگهداری بیشتری دارد و بسیار گران است، با این حال آنها، برای حفظ دمای داخل گلخانه برای مدت طولانی تری، مناسب‌تر هستند.

اندازه

گلخانه‌ها در طیف وسیعی از اندازه‌ها وجود دارند. یک گلخانه ایده آل عرض 1.8 متر و ارتفاع 2.5 متر دارد. لبه‌های گلخانه شما باید حداقل  1.5 متر باشد تا نور زیادی به گیاهان برسد. به هر حال اندازه گلخانه به نوع و مقدار گیاهانی که قصد کاشت آن را دارید بستگی دارد.

تهویه

تهویه مناسب یکی دیگر از عوامل مهمی است که گلخانه شما باید دارا باشد. تهویه مناسب باید هوای تازه را وارد گلخانه کند و در عین حال اجازه ورود حشرات یا حیوانات کوچک را از طریق خود ندهد. اکثر گلخانه‌ها دارای دریچه، پنجره و درهایی برای تهویه هستند. همچنین وجود منافذی در اطراف، برای جریان داشتن هوا لازم است.

مکان مناسب گلخانه سازی

مناطق محدودی وجود دارد که می‌توانید گلخانه خود را در آن قرار دهید. در اینجا چند نکته ساده برای انتخاب محل قرار دادن گلخانه آورده شده است:

  • از قرار دادن در زیر درخت یا مکان‌هایی که احتمال افتادن جسمی از آنها وجود دارد، خودداری کنید.
  • گلخانه خود را در مکانی قرار دهید که نور خورشیدی فراوان دریافت کند. نور خورشید برای رشد گیاهان ضروری است و به حفظ دمای مناسب و متناسب داخل، کمک می‌کند.
  • گلخانه را در مکانی قرار ندهید که در معرض مستقیم باد قرار بگیرد. مهم نیست چقدر گلخانه بزرگ یا سنگین باشد، طوفان‌ها و بادهای شدید به آن آسیب می‌رسانند.
  • اطراف گلخانه نیز باید فضای زیادی وجود داشته باشد تا بتوانند امور مربوطه به خارج گلخانه را به راحتی انجام داد.

هزینه ساخت گلخانه در شیراز

حداقل 5000 متر زمین برای کل محیط گلخانه و 3000 متر برای بنای خود ساختمان گلخانه به صورت استاندارد باید مورد استفاده قرار گیرد. این مقدار زمین، هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. هزینه ساخت گلخانه با توجه به شرایط و کارای آن از 200.000 تومان تا 2.000.000 تومان بر اساس مترمربع متفاوت است. هزینه‌های آب، برق، گاز، تهیه انواع بذر، کود و خاک، سم پاش، هزینه گرمایش و سرمایش و… از دیگر هزینه‌های مورد نیاز، برای گلخانه سازی شیراز است.

درآمد حاصل از گلخانه

خوشبختانه گلخانه‌های زیادی در شیراز وجود دارند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت درآمد خوبی از این کار حاصل می‌شود. یکی از عوامل مهم تعیین کننده در میزان سود، نوع محصول کاشته شده است. هر چه قدر محصول شما سود بیشتری داشته باشد، درآمد حاصل از آن نیز بیشتر است. گلخانه‌ها اگر به صورت حرفه ای ساخته شوند و محصولات نیز به طور حرفه ای کاشته شوند، درآمد عالی ای در پی دارند.

مشکلات ساخت گلخانه در شیراز

گلخانه سازی در شیراز علاوه بر مزایای عالی خود، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. از جمله معایب راه اندازی گلخانه در آنجا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه و هزینه‌های زیاد

با وضعیت اقتصادی جامعه امروز، گلخانه سازی و در طی آن خرید تجهیزات، نیازمند پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی است. اکثر این هزینه ها صرف ساخت و احداث گلخانه می‌شود. این امر درصورتی که گلخانه سودآور باشد می‌تواند هزینه های صرف شده را طی 3 سال به صاحبش بازگرداند.

پس برای کاهش هزینه‌های خود در هنگام ساخت، حتماً از متخصصان سپید الوند کمک بگیرید.

نیاز به رسیدگی روزانه

در کشت گلخانه ای باید روزانه همه چیز را به طور دقیق چک کرد؛ چراکه حتی لحظه ای غفلت می‌تواند خرابی محصول و گلخانه را در پی داشته باشد. کاهش شدید دما در زمستان یا افزایش بیش از حد دما در محیط گلخانه، می‌تواند همه محصولات را خراب کند.

مهارت‌ها و مدارک لازم برای گلخانه سازی شیراز

اگر قصد ساخت گلخانه در شیراز را دارید، باید از دانش کشاورزی نیز بهره مند باشید یا از مهندسان کشاورزی استفاده کنید؛ چراکه این فرایند بسیار حساس بوده و به دانش فراوانی نیاز دارد. اگر مهارتی در این خصوص ندارید، ملزم به شرکت در کلاس های تخصصی و آموزشی خواهید بود. شما پس از گذراندن کلاس های آموزشی و کارآموزی طی بازه زمانی 1 الی 2 ساله، مدرک و مجوز کشاورزی را اخذ خواهید کرد.

در صورت داشتن تجربه در زمینه کشاورزی، باید مدارک و اطلاعات خود را ارائه دهید و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایید. مدارک برای کسب پروانه تأسیس و مجوزهای احداث و گاهی دریافت وام الزامی است.

شرکت گلخانه سازی شیراز سپید الوند

سپید الوند علاوه بر توجه به کیفیت گلخانه‌هایش، بر زیبایی و خوش ساز بودن آنها نیز توجه بسیاری دارد. همه گلخانه‌های این شرکت به گونه ای طراحی می‌شوند که استانداردهای ساخت را رعایت کنند و بهترین طراحی را نیز ارائه دهند. از گلخانه‌های سپید الوند، زیباتر و کاربردی‌تر در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

نتیجه

همان طور که مشاهده کردید گلخانه سازی در شیراز فرایند بسیار پیچیده و چالش برانگیز است. بدون استفاده از متخصصان این کار نمی‌توان از گلخانه ای خوب بهره مند شد و به کسب درآمد از طریق آن رسید.

اگر به دنبال یک گلخانه خوب و مناسب هستید، شرکت گلخانه سازی شیراز سپید الوند می‌تواند برای شما بی نظیرترین گلخانه را بسازد.