شرکت گلخانه سازی در مشهد

گلخانه فضایی است که در آن انواع گیاهان و سبزیجات را می‌توان پرورش داد. در گلخانه می‌توان شرایط را برای کشت متراکم و خارج از فصل مهیا کرد. از نکات حائز اهمیت گلخانه می‌توان به مصرف کم آب در این شرایط بحرانی اشاره کرد.

مشهد یکی از کلان‌شهرهای مهم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور است که با مشکل کم‌آبی نیز مواجه است. ساخت گلخانه در این کلان‌شهر با توجه به آلودگی هوا، دانش کافی و انجام تدابیر لازم را به دنبال دارد.

گلخانه

گلخانه می‌تواند در متراژ کم هم، قابل تأسیس باشد. این فضا نور را به دام می‌اندازد تا بدون توجه به شرایط جوی، بتوان گیاهان را حتی خارج از فصل رویش، پرورش داد. گیاه با دریافت نور، دمای مناسب، هوا، آب و مواد مغذی می‌تواند به راحتی رشد کند؛ بنابراین داشتن بهترین تجهیزات گلخانه‌ای در تأمین اصولی این ملزومات و مدیریت مؤثر پروژه، نقش بسزایی خواهد داشت.

چرا گلخانه؟

با توجه به اقلیم و نیازهای هر منطقه، می‌توان گلخانه مناسب را تأسیس کرد. کشت گلخانه‌ای مزیت‌های فراوانی دارد که تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • تولید بیش از یک محصول در سال
  • افزایش بهتر کیفیت محصول تولیدی (کنترل دقیق آفات و بیماری‌ها و کاهش مصرف سموم و در نتیجه کیفیت بهتر محصول)
  • استفاده از اراضی غیر قابل کشت
  • تولید محصول در خارج از فصل
  • ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب

تجهیزات اساسی تاسیس گلخانه

تجهیزات گلخانه از الزامات تأسیس گلخانه در هر منطقه است. رشد صحیح و کیفیت محصول در شرایط گلخانه‌ای مستلزم تهیه تمام تجهیزات مربوطه است. در صورت نبودن هر یک از تجهیزات لازم، ممکن است رشد و پرورش گیاه مورد نیاز به خطر افتد و نتیجه‌ای حاصل نشود. برای بازدهی بیشتر باید از تجهیزات گلخانه‌ای مناسب استفاده کنید. هرچه گلخانه شما مجهزتر و مدرن‌تر، محصول شما با کیفیت‌تر و سالم تر خواهد بود.

اساسی‌ترین تجهیزات لازم برای تأسیس گلخانه شامل موارد زیر است:

  • صفحه نمایش برای کنترل میزان نور، رطوبت و دما
  • فن استخراج‌کننده یا فن گردش هوا
  • سیستم مه پاش برای افزایش رطوبت و کاهش دما
  • سیستم خنک‌کننده تبخیر آب

این دستگاه‌ها برای کنترل سطح دما و رطوبت داخلی گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع گلخانه

قبل از شروع کار باید با انواع گلخانه‌ها آشنا شوید تا بتوانید مسیر خود را مشخص کنید. گلخانه‌ها بر اساس نوع استفاده و کاربرد به 4 دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • گلخانه‌های آموزشی
  • گلخانه‌های تحقیقاتی
  • گلخانه‌های تجاری
  • گلخانه‌های تفریحی

گلخانه آموزشی

در گلخانه‌های آموزشی انواع مراحل کاشت، داشت و برداشت به کارآموزان آموزش داده می‌شود. این گلخانه‌ها باید تمام شرایط کشت هیدروپونیک و تجهیزات گلخانه تجاری را دارا باشند تا کارآموزان با فضای واقعی گلخانه آشنا شوند. در این گلخانه‌ها پوشش به شکل شیشه‌ای یا پلی کربنات می‌باشد.

گلخانه تحقیقاتی

هدف از گلخانه‌های تحقیقاتی، اصلاح ساختار ژنتیکی، تأثیر پارامترهای نور، دما، رطوبت، تهویه و… است.  بررسی انواع آلودگی‌های میکروبی، ویروسی، قارچی و آفات و بیماری‌ها در انواع گل و گیاه هم در گلخانه‌های تحقیقاتی انجام می‌پذیرد.

گلخانه تجاری

گلخانه‌های تجاری با اهداف زیر تأسیس می‌شوند:

  • تولید محصول خارج از فصل تولید در فضای باز
  • تولید حداکثر در واحد سطح
  • کنترل آفات و بیماری‌ها
  • استفاده بهینه از نهادهای کشاورزی
  • اشتغال زایی
  • استفاده از زمین‌هایی که امکان کشت در فضای باز در آن‌ها نیست

گلخانه تفریحی

هدف از تأسیس گلخانه‌های تفریحی نگهداری انواع گلدان‌ها و درختچه‌های زینتی خانگی است. مساحت این گلخانه‌ها به‌جز فضایی که برای نشستن و پذیرایی قرار می‌گیرد، اندک است.

ساخت گلخانه در مشهد

ساخت گلخانه در مشهد کار دشواری نیست اما نیاز به دقت و دانش کافی و  برنامه ریزی دارد.

همانطور که می‌دانید با توجه به جمعیت زیاد مشهد و گرانی در این کلان شهر، هزینه ساخت گلخانه در این شهر به نسبتی بالاتر از شهرستان‌های دیگر است. برای تأسیس گلخانه در مشهد نکاتی را باید در نظر گرفت که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

بحران آب در شرایط فعلی باعث ترغیب بیشتر برای کشت‌های گلخانه‌ای است. مشهد یکی از شهرهایی است که با کمبود آب مواجه است؛ بنابراین با تأسیس گلخانه و کشت گلخانه‌ای می‌توان در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

همانطور که گفته شد، مشهد یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور است. تأسیس گلخانه در این کلان شهر باتوجه به آلودگی هوا نیازمند دانش کافی است.

بدون شک وجود زمین مناسب و مورد نیاز یکی از ملزومات مهم تأسیس گلخانه است. باتوجه به این‌که هزینه‌ها در کلان شهر به نسبت دیگر شهرها بالاتر است، باید منطقه مدنظر را باتوجه به سرمایه خرید یا اجاره زمین انتخاب نمایید.

فراموش نکنید که پیگیری اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه هم نیازمند هزینه است.

بدون شک تاسیس گلخانه در کلان شهری همچون مشهد، نیازمند بهترین متخصصین و تجهیزات است. سپید الوند یکی از بهترین شرکت‌های سازنده گلخانه در ایران با سابقه ده ساله ضمانت برداشت محصولی با کیفیت را به شما می‌دهد.

باتوجه به هزینه‌های تأسیس گلخانه و نگرانی‌های شما عزیزان، شرکت گلخانه سازی سپید الوند در نظر دارد بهترین‌ها را برای تأسیس گلخانه شما فراهم کند، تا با خیال راحت محصولات با کیفیت را برداشت کنید.

شرکت گلخانه سازی سپید الوند

سپید الوند از سال 1386 وارد ساخت گلخانه و نصب و راه اندازی تجهیزات گلخانه شد. سپید الوند با استفاده از دستگاه‌های مدرن و استانداردهای جهانی و بهره وری از کارشناسان متخصص، خدمت رسان مشتریان عزیز است.

شرکت سپید الوند نگرانی مشتریان را برای صرف هزینه و سرمایه درک می‌کند و سابقه خوب ده ساله خود را، ضمانت انجام کار به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. سپید الوند بهترین و با کیفیت ترین دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی گلخانه را با قیمت‌هایی مناسب به مشتریان عرضه می‌کند، تا با خیال راحت محصولی با کیفیت را برداشت کنند.

در آخر

گلخانه سازی نیازمند تخصص و دانش کافی است. تأسیس گلخانه فرایندی است که باید از متخصص کمک بگیرید تا سرمایه شما هدر نرود. برای راه اندازی گلخانه نیاز به تجهیزات و ابزارهایی است که قطعاً بهترین تجهیزات باعث برداشت محصولی با کیفیت بیشتر است.

برای اخذ مجوزهای لازم و خرید تجهیزات و راه اندازی ابزارها، مستلزم کمک و دریافت بهترین خدمات هستید تا سرمایه شما از بین نرود؛ سپید الوند بهترین انتخاب خواهد بود. گلخانه سازی در کلان شهر مشهد با توجه به هزینه‌های بالا و جمعیت و بحران آب و همچنین آلودگی هوا نیازمند دانش و دقت بیشتر است.

شرکت گلخانه سازی سپید الوند با ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین عرضه بهترین تجهیزات به مشتریان عزیز مشهدی، ساخت گلخانه در این کلان شهر را آسان کرده است.

قطعاً انتخاب بهترین تجهیزات، برداشت محصولی با کیفیت را به دنبال خواهد داشت. با توجه به هزینه‌های راه اندازی گلخانه در کلان شهر مشهد، انتخاب بهترین مشاور و متخصص می‌تواند از سرمایه شما محافظت کند؛ بنابراین با انتخاب سپید الوند برداشت محصولی با کیفیت خواهید داشت که این‌چنین می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید.