در گذشته ساخت گلخانه برای پرورش انواع گیاهان به تهران و کلان‌شهر‌ها محدود بود، ولی امروزه این موضوع گسترش پیدا کرده است. شهرهای شمالی مانند گنبد به‌دلیل داشتن پتانسیل‌هایی مانند زمین‌های هموار و همچنین آب و هوای مناسب کاندید خوبی برای ساخت گلخانه محسوب می‌شوند. گلخانه سازی در گنبد برای گیاهان متنوع دارویی و خوراکی به میزان زیادی انجام می‌گیرد. آنچه در این میان اهمیت دارد، موفقیت یک گلخانه در ایجاد شرایطی مناسب برای رشد و نمو گیاهان است. استفاده از مصالح و سیستم‌های دمایی باکیفیت می‌تواند نقش مهمی در افزایش بازدهی یک گلخانه داشته باشد.

شرکت ساخت گلخانه در گنبد

حتماً شما هم تا به‌حال تصاویر گلخانه‌های متنوعی مانند گلخانه شیشه‌ای، پلاستیکی یا فلزی را دیده‌اید. در ظاهر ممکن است سازه‌ی سبک و ساده‌ای درنظر گرفته شود؛ ولی باید بدانید که ساخت گلخانه اصول و قوانین خاص خود را دارد. به‌همین دلیل ساخت گلخانه نیازمند بررسی کارشناسانه افراد متخصص است تا با بازدید میدانی از محل، بتوانند کلیه پارامترهای لازمم برای ساخت را درنظر بگیرند. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت گلخانه فعالیت می‌کنند و گلخانه‌ های تونلی،‌ اسپانیایی (گاتیک)، انبار گلخانه‌ای، گلخانه‌های تجاری و تحقیقاتی را به‌ صورت اصولی می‌سازند. ساخت گلخانه اگر به‌وسیله افراد کاربلد صورت گیرد، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پرسود و کم ریسک محسوب می‌شود. ممکن است در ابتدای راه، هزینه‌های مصرفی ساخت گلخانه برای شما کمی بالاتر باشد، ولی در آینده سودی که از راه برداشت محصولات کسب خواهید کرد چند برابر خواهد بود.

ساخت گلخانه در گنبد کاووس

شرایط اقلیمی گنبد باعث شده که سالانه بیش از 300 هزار هکتار تقاضا برای ساخت گلخانه در زمین‌ های این شهر وجود داشته باشد. تقاضای بالا در این شهر نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌های لازم برای پربازده بودن محصولات در این خطه است. همچنین با توجه به وجود گردشگران در این منطقه، بسیاری از افراد اقدام به تولید میوه‌های خارجی و پیوندی کرده‌اند و از این نظر سود بسیاری را کسب کرده‌اند.

 شرکت سپید الوند، یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت گلخانه برای پرورش انواع سبزیجات، صیفی جات، میوه و گیاهان دارویی است. مهندسان شرکت سپید الوند به‌‌خوبی با آب و هوا، خاک و میزان تابش خورشید در گنبد کاووس آشنا بوده و بهترین مکان ساخت گلخانه را برای شما انتخاب می‌کنند. در این موسسه امکان مشاوره با کارشناسان جهت انتخاب نوع محصول، قیمت ساخت گلخانه، قیمت انواع گلخانه و هرآنچه که باید قبل از ساخت گلخانه در گنبد بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهند.

احداث گلخانه در گنبد

فارغ از اندازه گلخانه، احداث آن نیازمند بررسی‌ها و مجوزهاییست که باید سلسله مراتب آن‌ها رعایت شود. با توجه به تقاضای بالایی که در گنبد برای احداث گلخانه وجود دارد، به‌نظر می‌رسد که با این کار، اشتغال و درآمد بالایی نصیب صاحبان این کسب و کار می‌شود. در این روش کاشت محصولات، محدودیتی از نظر میزان بارندگی، آفات و تابش شدید آفتاب وجود ندارد و همین موارد کافیست تا محصول دریافتی کیفیتی بالاتر از محصول زمین‌های زراعی داشته باشد.

مناطق شمالی گنبد کاووس نسبت به بقیه شهرهای استان گلستان میزان تابش نور بیشتری را دریافت می‌کنند و به‌ همین دلیل می‌توان بسیاری از محصولات را در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت کرد. این موضوع دلیل اصلی تقاضای بالای مردم برای ساخت گلخانه در گنبد کاووس محسوب می‌شود.

ساخت گلخانه در گنبد

چرا ساخت گلخانه در گنبد کاووس؟

گنبد کاووس به‌دلیل همسایگی با کشورهایی نظیر روسیه پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد به سمت ساخت گلخانه‌هایی با محصولاتی مانند گوجه فرنگی، تره فرنگی و میوه‌های سردسیری بروند. نتیجه این انتخاب هوشمندانه، سود بالایی است که از این کار عاید سرمایه‌گذاران می‌شود؛ علاوه‌بر این وجود بندر در این شهر  فرصت خوبی برای صادر کردن میوه و محصولات زراعی این خطه به شهرهای خارجی نظیر روسیه است.

موضوع دیگری که ساخت گلخانه در گنبد کاووس را مورد توجه می‌کند، ارتفاع بالای این شهر و تابش نور خورشید بالا در این شهرستان است. نور خورشید حتی در فصل زمستان به‌خوبی بر زمین‌های گنبد کاووس می‌تابد و شرایط مساعدی را برای رشد و نمو گیاهان فراهم می‌کند.

هزینه ساخت گلخانه در گنبد

برآورد قیمت ساخت گلخانه در گنبد بسته به پارامترهای گوناگونی دارد؛ به‌طور کلی این هزینه سالانه متغیر است. اولین موضوع خرید زمین است که هرچه متراژ بالاتری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. مورد بعد هزینه پوشش گلخانه و تجهیزات لازم برای دیوار و سقف آن است. معمولا از پروفیل‌های ضد زنگ گالوانیزه برای ستون‌ها و تفکیک بخش‌های مختلف گلخانه استفاده می‌شود. تعداد و برند این پروفیل‌ها در قیمت گلخانه موثرند. مورد دیگر هزینه ساخت گلخانه است که کاملاً توافقی اعلام می‌شود. شرکت سپید الوند یکی از مراکزی است که ساخت گلخانه را با قیمت پایینی انجام می‌دهد و با سفارش از آن می‌توانید به‌ میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

فواید ساخت گلخانه با سپید الوند

سپید الوند، مرکز معتبری در زمینه ساخت انواع گلخانه است. این مرکز به‌دلیل تجربه بالای تیم اجرایی و آشنا بودن با پتانسیل‌های هر منطقه می‌توانند شما را در زمینه ساخت گلخانه راهنمایی کنند. از جمله دیگر مزایای نصب گلخانه با سپید الوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز بودن به انواع ابزارآلات برای نصب سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، تهویه و پروفیل‌ ها
  • امکان خرید گلخانه‌های پیش ساخته با روکش و قاب
  • استفاده از مواد باکیفیت برای ساخت قسمت‌های مختلف
  • به‌کار بردن سیستم مه پاش و شیدینگ برای کاهش دمای گلخانه
  • امکان سفارش گلخانه و مشاوره رایگان تنها با یک تماس تلفنی
  • استفاده از تکنولوژی مدرن برای سیستم آبیاری و کنترل دما گلخانه‌ها

سخن پایانی

شاید شهر گنبد را بتوان یکی از پرتقاضاترین شهرها برای ساخت گلخانه دانست. آب و هوای خوب در کنار تابش بهینه نور آفتاب از اصلی‌ترین دلایل تقاضای بالای افراد به‌شمار می‌رود. در گوشه و کنار این شهر گلخانه‌ های شیشه‌ای، گاتیک و تونلی بسیاری را می‌توان دید که بسیاری از افراد در این مکان‌ها شاغل شده‌‌اند و سود بسیاری را نیز کسب کرده‌اند. راز موفقیت گلخانه در گنبد بهره بردن از نظرات کارشناسانه‌ایست که می‌‌تواند در افزایش محصول آن موثر باشد. همچنین استحکام، تهویه، مکان مناسب و سیستم تنظیم دمای هوشمند نقش مهمی را در کیفیت و بازدهی یک گلخانه خواهند داشت.