با هیتر گلخانه ای یا همان بخاری گلخانه ای با گزینه های گرمایش مقرون به صرفه ، تمام سال گیاهان گلخانه ای خود را رشد دهید، باغبانی که گلخانه دارد این قابلیت را دارد که هر سال چند ماه فصل رشد را افزایش دهد. حتی تعداد باغبان گلخانه ایمنی داند که می تواند با اضافه کردن سیستم گرمایشی یا هیتر ، در طول سال رشد کند. در اکثر مناطق آب و هوایی ، در ماه های زمستان دمای شب برای اکثر گونه های گیاهی بسیار سرد می شود. برای اینکه بیشتر علاقه مندان به گلخانه ها گیاهان خود را در طول سال حفظ کنند ، باید نوعی سیستم گرمایشی اضافه شود. سه روش متداول برای گرم کردن یک گلخانه ، استفاده از هیتر گلخانه گازی ، الکتریکی یا منفعل خورشیدی است.

هیتر گلخانه ای گازی:

گرمایش گلخانه با هیتر گازی کم هزینه ترین گزینه است. هزینه گرمایش گلخانه با هیتر گازی مزیت اصلی گرمایشی برای گلخانه ها است و این دلیل اصلی انتخاب مردم هیتر گلخانه ای گازی نسبت به سایر گزینه ها است. مراقب بخاری های شعله باز برای کاربردهای گلخانه ای باشید. این بخاری ها گاز اتیلن ساطع می کنند که می تواند روی گیاهان جوانه زده مانند ارکیده تأثیر بگذارد تا جایی که شکوفه آنها تشکیل نشود یا به طور کلی از بین برود. مشکل دیگر بخاری های شعله باز این است که آنها دارای سنسورهای اکسیژن ایمنی هستند که با بروز سطح اکسیژن تخلیه شده به طور خودکار واحد را خاموش می کنند. ویژگی ایمنی عالی برای یک بخاری در یک خانه است اما در یک گلخانه می تواند برخی از مشکلات را ایجاد کند.

 اگر هیتر در طول شب خاموش شود ، تمام گیاهان گلخانه ای از بین می روند. هیتر های گازی که بهترین موارد برای کاربردهای گلخانه ای هستند. برای این نوع بخاری ها باید منافذی در گلخانه برای اگزوز وارد شود. در مجموع ، یک هیتر گلخانه ای گازی متوسط ​​دارای کارایی 80٪ برای یک گلخانه است (که عمدتا به دلیل اتلاف گرما از طریق درگاه های خروجی است).

هیتر  گلخانه ای برقی:

از آنجا که نیازی به تهویه با گرمای الکتریکی نیست ، این نوع گرمایش از بیشترین کارآیی برخوردار است. گرمایش الکتریکی با کارایی 100٪ کار می کند. با این حال ، برق گران است و گرمایش گلخانه ای در طول سال فقط با برق ممکن است برای بودجه های گلخانه ای بسیاری از باغداران بسیار گران باشد. با این حال ، برخی از راه ها وجود دارد که یک باغبان می تواند به طور طبیعی گرما را تأمین کند تا بخشی از هزینه های گرمایش با برق را جبران کند. به عنوان مثال ، می توان از گرمای غیرفعال خورشید برای جبران برخی از هزینه های مربوط به گرمایش الکتریکی استفاده کرد. اگر ترجیح می دهید از هیتر برقی گلخانه ای استفاده کنید ، بهتر است یک هیتر 240 ولت تهیه کنید که ظرفیت گرمایی زیادی داشته باشد. در طولانی مدت ، واحدهای 240 ولت صرفه جویی می کنند و بسیار قابل اعتماد هستند. اگر باید با واحد 120 ولت همراه باشید ، سعی کنید از بخاری های مادون قرمز یا بخاری هایی که به جای گرم کردن هوا ، گرما را به اجسام منتقل می کنند ، خودداری کنید. برای کاربردهای گلخانه ای ، یک باغبان به هیتری نیاز دارد که هوای داخل گلخانه را گرم کند. بهترین هیتر ارزان قیمت 120 ولت برای گلخانه ها هیتر های سبک رادیاتوری پر از روغن هستند. اگر این بخاری های کوچک در مجاورت یک فن قرار گیرند ، می توانند برخی از گلخانه های کوچک را در ماه های زمستان به میزان کافی گرم کنند.

شرحی اجمالی از هیتر گلخانه ای:

آیا سعی در گرم کردن گلخانه خود دارید؟ ابتدا باید برخی هیتر ها را درون گلخانه خود بکار ببرید ، ما دارای انواع مختلف و متنوع هیتر با قیمت های رقابتی هستیم ، از جمله بخاری ها، نوع لوله ای ، بخاری های قابل حمل ، بخاری های تابشی ، بخاری های مادون قرمز و موارد دیگر! بخاری برقی ، بخاری گازی پروپان و گاز طبیعی را انتخاب کنید. آیا شما در آب و هوای سرد به محافظت از گیاهان و سبزیجات خود احتیاج دارید یا برای راحتی مشتری و کارکنان به حداکثر عملکرد گرما نیاز دارید ، پاسخی برای تمام نیازهای باغبانی مواردی که بیان شد پاسخی برای گرمایش گلخانه شما است.

راهنمای خرید هیترها:

خواه صاحب خانه ، گلخانه ، انبار ، کارگاه یا انبار باشید ، باید به طور موثر فضا را گرم کنید. شناخت انواع سیستم های گرمایشی موجود و بهترین نوع برای نیاز گرمایشی به شما کمک می کند تا برای برنامه خاص خود تصمیم آگاهانه بگیرید.

انواع مختلف گرما که در تولید هیتر گلخانه ای موثر هستند؟

برای درک سیستم های گرمایشی گلخانه ای ، دانستن تفاوت بین سه نوع گرما ، هدایت ، همرفت و تابش ، مهم است.

انتقال انرژی حرارتی از یک جسم مستقیماً به دیگری در اثر تماس است. لمس جسم سرد یا گرم نمونه ای از رسانا است.

انتقال همرفت انرژی حرارتی از یک جسم به جسم دیگر با گرم کردن هوا بین این دو است. یک نمونه از گرمایش همرفت ، گرم کردن هوای داخل ساختمان است و در نتیجه دمای اشیا موجود در فضا را افزایش می دهد.

گرمایش تابشی (مادون قرمز) انتقال گرما از یک جسم با درجه حرارت بالا به یک جسم با درجه حرارت پایین است. هوای بین گیاهان گرم نمی شود. گرمای تابشی فقط اجسامی را که با آنها تماس می گیرد گرم می کند. به عنوان مثال می توان زمین را گرم کرد.

انواع مختلفی از هیترها کدامند و کدام یک برای کاربردهای من بهترین هستند؟

هنگام انتخاب اینکه کدام نوع بخاری برای شما مناسب است ، مهم است که در نظر بگیرید که هر بخاری برای چه کاربردهایی ایده آل است. سیستم های گرمایشی بخاری نقطه ای ، لوله ای ، هوای اجباری و هیتر برقی برای گلخانه ها  مناسب است ، هرکدام برای موقعیت های مختلف دارای مزایایی هستند.

سیستم های گرمایشی درون طبقه ای تابشی: گرمایش تابشی به همان روشی که خورشید باعث گرم شدن جسم می شود ، باعث گرم شدن هوای اطراف آن می شود. گرمایش زیر زمین تابشی یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین روش های گرمایش گلخانه ای است.