امروزه افزایش جمعیت و کاهش زمین‌های کشاورزی باعث شده که بسیاری از افراد به سمت احداث گلخانه روی بیاورند. از طرفی دیگر به‌دلیل توانایی کنترل درجه حرارت، رطوبت و همچنین تهویه گلخانه می‌توان گیاهان زراعی را خارج از فصل تهیه کرد. گلخانه سازی در خراسان بیشتر برای اهداف صنعتی به‌کار برده می‌شود و مکان مناسبی برای کشت انواع میوه‌ها و محصولات جالیزی است. با توجه به اینکه گلخانه، خانه‌ی محصولات کشاورزی شما محسوب می‌شود، بهتر است برای ساخت آن از بهترین متریال و نیروی کاری باتجربه کمک بگیرید. ساخت گلخانه به‌صورت اصولی می‌تواند سرآغاز یک شغل پرسود برای شما باشد.

شرکت ساخت گلخانه در خراسان

در سال‌های اخیر، طراحی‌های متفاوتی برای ساخت گلخانه به‌وجود آمده است. گلخانه‌ های گاتیک، هلندی، ایرانی و خانگی تنها بخشی از دنیای متنوع گلخانه‌ها را به‌خود اختصاص می‌دهند. هرکدام از این گلخانه‌ها برای کاشت محصول خاصی شخصی‌سازی شده‌اند. در شرکت سپید الوند صفر تا صد ساخت گلخانه برعهده نیرو متخصصی است که با آب و هوای خراسان آشنا بوده و می‌توانند با توجه به محصول، بهترین نوع گلخانه را برای شما بسازند. در این موسسه، امکان دستیابی به گلخانه‌های پیش ساخته هم وجود دارد که این موضوع برای افرادی که برای شروع کار خود عجله دارند، بسیار مناسب است؛ علاوه‌بر این برای افرادی که‌ مبتدی هستند و مایلند گلخانه‌ای قابل حمل داشته باشند، بسیار مناسب است‌.

ساخت گلخانه در خراسان

هرچند که شرکت‌های زیادی در زمینه ساخت گلخانه در استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی وجود دارد، اما به‌دلیل نیاز به تخصص بالا در این روش بهتر است در انتخاب شرکت دقت بیشتری داشته باشید. انواع مختلف گلخانه تونلی، سیرکولار، گاتیک و قله‌ای در این استان ساخته می‌شوند و به‌دلیل تجهیزاتی که برای کنترل رطوبت، دما و تهویه محیط در آن‌ها وجود دارد میزان برداشت محصول بسیار زیاد است. برای ساخت گلخانه بایدها و نبایدهایی وجود دارد تا از آلودگی محیط زیست و ایجاد آزار برای مردم جلوگیری شود‌. به‌عنوان مثال گلخانه باید در فاصله ۲۰۰۰ متری از کارخانه‌های تولید سیمان یا آسفالت باشد، همچنین حفظ حریم ۵۰ متری با رودخانه حتماً باید رعایت شود.

احداث گلخانه در خراسان

همانطور که گفته شد، ساخت گلخانه در خراسان به‌دلیل توانایی کنترل دمای محیط و ایجاد شرایط شبیه‌ساز برای گیاهان، راهکاری مناسب برای تولید گیاهان زراعی است. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که مایلید با کاشت گلخانه در خراسان به درآمد میلیونی برسید، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کار، شغل پرسودی را داشته باشید. احداث گلخانه در خراسان هزینه‌ هایی را می‌طلبد که می‌توانید آن‌ها را برآورد کنید. به‌عنوان مثال هزینه دریافت مجوز احداث گلخانه و انشعابات برق و گاز، هزینه‌های جانبی و هزینه ساخت اسکلت گلخانه از جمله اصلی‌ترین هزینه‌ها هستند که با توجه به جنس سازه شما متغیرند. علاوه‌بر بحث هزینه‌ها، دقت به انتخاب یک نیروی اجرایی کاربلد برای انجام صفر تا صد پروژه از موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد.

ساخت گلخانه در خراسان

مراحل ساخت گلخانه در خراسان

ساخت گلخانه، چه خانگی و چه صنعتی سلسله مراتبی دارد. اولین قدم، انتخاب نوع گلخانه است‌. اگر از شرکت‌های ساخت گلخانه در خراسان کمک می‌گیرید، ابتدا باید درمورد محصول کاشته شده در گلخانه اطلاعاتی را بدهید. چون گلخانه‌ها از جنس متنوعی مانند چوبی، شیشه‌ای، پلاستیکی و فلزی هستند که باتوجه به نوع محصول شما انتخاب می‌شوند. از جمله موارد دیگری که باید به آن‌ها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احداث گلخانه در محل مناسب (بدون شیب، نداشتن بادگیر و نزدیک جاده اصلی بودن)
  • دریافت مجوز از وزارت جهاد کشاورزی
  • انتخاب سیستم آبیاری مناسب با نوع محصول
  • اجرای سیستم خنک کننده و مه پاش
  • اجرای سیستم شوفاژ و گرم کننده
  • انتخاب نوع کشت مناسب(هیدروپونیک یا خاکی)
  • کاشت محصولات با آگاهی از نحوه کاشت و…
  • برداشت محصولات در فصل موردنظر

عوامل موثر در هزینه ساخت گلخانه در خراسان

شما بسته به بودجه، موقعیت زمین و نوع محصولی که می‌خواهید در گلخانه بکارید، باید سرمایه‌ای داشته باشید‌. این هزینه‌ها در بیشتر مواقع ضروری هستند و نقش مهمی را در استحکام و افزایش کیفیت رشد گیاهان درون گلخانه خواهند داشت. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع پروفیل ها و تجهیزات به‌کار گرفته شده در ساخت گلخانه
  • نوع سیستم آبیاری
  • دستمزد کارگران تیم اجرایی
  • نوع سیستم تهویه هوا
  • گیاهان کشت شده
  • سم پاشی و سیستم دفع آفات
  • تعمیرات و نگهداری گلخانه
  • نوع نورپردازی

مزایای نصب گلخانه در خراسان با سپید الوند

استفاده از نیروی کار متخصص در ساخت گلخانه می‌تواند قدم موثری در کیفیت محصول شما داشته باشد. شما باید ابتدا بستر مناسب برای رشد گیاهان را فراهم کنید و سپس محصولات کشت شده را با بالاترین کیفیت برداشت کنید. سپید الوند، موسسه‌ا ی است که به‌دلیل تجربه و تجهیزات ویژه‌ای که در ساخت گلخانه دارد می‌تواند نقش مهمی در شروع کسب و کار موفق شما داشته باشد. انواع گلخانه پلی کربنات، شیشه‌ای و فلزی در این شرکت به‌ صورت پیش ساخته و سفارشی تحویل به مشتری داده می‌شود. این شرکت مشاوره‌های ارزشمندی برای انتخاب نوع گلخانه و محصولات پرسود در خراسان را به شما ارائه می‌دهد و مقدمه کار شما را کلید می‌زند. تنها کافیست با شماره تلفن‌های سپید الوند تماس حاصل کنید و مشاوره‌های رایگان تخصصی را از بهترین کارشناسان دریافت کنید.

سخن پایانی

ساخت گلخانه با اهداف مختلفی مانند تجاری یا خانگی صورت می‌گیرد‌. با توجه به این موضوع متراژ گلخانه و تجهیزات آن متفاوت است و نقش مهمی را در هزینه ساخت گلخانه خواهند داشت. در خراسان، به‌دلیل عرضه محصولات جالیزی مانند خربزه و همچنین تولید زرشک و زعفران که به‌عنوان سوغاتی این خطه محسوب می‌شوند، تولید گلخانه برای کاشت این محصولات انتخاب هوشمندانه‌ای است. کارشناسان سپید الوند، می‌توانند مسیر رسیدن به کسب و کاری پرسود با گلخانه‌ها را برای شما هموار کنند و شما را با هزینه‌ها و نحوه شروع ساخت گلخانه در خراسان آشنا کنند.