شرکت گلخانه سازی در تبریز

جدا از توانایی پرورش انواع مختلف محصولات و گیاهان در طول سال به صورت انبوه، با ساخت گلخانه می‌توانید از گیاهان خود در برابر شرایط جوی محافظت کنید. گلخانه برای افرادی که درگیر کاشت بذر، رشد محصولات و گیاهان لطیف و حساس هستند، بسیار مناسب است. گلخانه‌ها کمک می‌کنند تا آب و هوا را کنترل کنید و در نهایت کمیت و کیفیت را افزایش دهید. در ادامه به بررسی شرکت گلخانه سازی در تبریز و یا گلخانه سازی تبریز می‌پردازیم.

گلخانه سازی در تبریز

ساخت گلخانه یک سرمایه گذاری بزرگ است و نصب یا حذف آن پس از اتمام کار چندان آسان نیست؛ بنابراین هنگام انتخاب شرکت گلخانه سازی باید مراقب باشید. برای این منظور، شرکت گلخانه سازی در تبریز سپید الوند، با ارائه بهترین خدمات، به شما این تضمین را می‌دهد تا بهترین گلخانه را در اختیار شما خواهد گذاشت.

تبریز شهری خشک با تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. آب و هوای تبریز در تابستان‌ها بسیار گرم بوده و آفتاب سوزانی دارد. میانگین بارندگی سالیانه آنجا مانند بیش‌تر شهرهای ایران بسیار اندک است. معمولاً تابستان، میزان بارندگی بسیار ناچیز بوده و به ندرت شاهد بارش باران هستیم.

آب و هوای این شهر باعث شده تا باغداران و یا کشاورزان به فکر ساخت گلخانه باشند تا بتوانند در تمام طول سال به کاشت و برداشت بپردازند. گلخانه سازی در تبریز، بسیار با ارزش و مفید واقع خواهد شد.

شرکت گلخانه سازی در تبریز سپید الوند

وقتی صحبت از ساخت گلخانه می‌شود، هیچ شرکتی بهتر از شرکت سپید الوند برای ساخت و ساز پیدا نمی‌شود. این شرکت بیش از ده سال است که در این کسب و کار بوده، و تخصص و تجارب آنها هر سال که می‌گذرد بی نظیر تر می‌شود. با وجود گلخانه‌های عالی سپید الوند، چگونه می‌توانید برای استفاده از خدمات این شرکت مردد باشید؟

شرکت گلخانه سازی در تبریز سپید الوند، با ارائه انواع گلخانه، در مدت زمان کوتاه شما را به یک گلخانه رؤیایی می‌رساند. به بیان دیگر شرکت گلخانه‌ای سپید الوند برای ساخت بهترین گلخانه‌های بازار، تأسیس شده است.

چرا در ساخت گلخانه، نیاز به یک متخصص داریم؟

در حال حاضر، شما فقط یک ایده ساخت و ساز در سر دارید اما هنگام اجرا با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. یک گلخانه ساز ماهر در تمام این راه به شما توصیه‌هایی کرده و مسیر را برای شما آسان‌تر می‌کند.

برخی از سؤالات مهمی که در هنگام ساخت گلخانه باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • آیا اندازه و متریال گلخانه من مناسب و متناسب است؟
  • آیا گلخانه بر میدان دید همسایه‌ها تأثیر می‌گذارد؟
  • آیا در معرض نور خورشید یا باد قرار دارد؟
  • آیا من مجوز ساخت و داشتن یک گلخانه را دارم؟
  • محدودیت‌های بودجه من چه تأثیری بر گلخانه دارد؟
  • آیا نوع گلخانه در مسیر برآورده کردن اهداف من است؟

این سؤالات و هزاران سؤال دیگر باید پرسیده و جواب داده شود تا در نهایت یک گلخانه عالی داشته باشید.

همان‌طور که مشاهده کردید، پاسخ دادن به این سؤال‌ها به تنهایی ممکن نیست و باید از کمک‌های یک شرکت گلخانه ساز استفاده کنید.

همچنین از یک فرد کاربلد در مورد آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوط به احداث گلخانه، اطالاعاتی کسب کنید. برخی از ساخت‌وسازهای بزرگ ممکن است قوانینی را نقض کنند و شما را بسیار به دردسر بیندازند.

نکات گلخانه سازی تبریز

قبل از احداث گلخانه در تبریز، باید به مواردی توجه کنید که شاید به ذهنتان اصلاً خطور نکرده باشد.

توجه کنید که در وهله اول باید دانش مربوط به کشاورزی را کسب کنید تا بتوانید به کاشت و برداشت بپردازد و از همه مهم‌تر مجوزهایی اخذ کنید.

ساخت گلخانه و پرورش محصولات مختلف و متنوع، نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد و ممکن است در اول راه منجر به کسب درآمد زیادی نشود؛ چراکه در دو سال اولیه تنها هزینه ساخت و تجهیزات به دست می‌آید و در سال‌های بعدی، از این کار سود بسیار کلانی به دست خواهید آورد.

علاوه بر موارد گفته شده، برای احداث گلخانه در تبریز باید زمینی مناسب و متناسب انتخاب کنید. بررسی میزان املاح و نمک خاک، دما، رطوبت و شدت نور از عوامل مهم برای تعیین مکان ساخت گلخانه در تبریز هستند.

مراحل احداث گلخانه در تبریز

قبل از شروع به گلخانه سازی در تبریز، در وهله اول بودجه و هزینه‌ها را تخمین می‌زنیم و نقشه کلی راه را برای خود ترسیم می‌کنیم. سپس با بررسی شرایط موجود، سود و زیان این راه و عوامل موفقیت و شکست گلخانه‌های موجود در این استان، از درست بودن مسیر ترسیم کرده مطمئن می‌شویم.

سپس کارهای قانونی و دستورالعمل‌های سازمان جهاد کشاورزی را باید جمع ‌آوری کنیم و سپس ارائه دهیم. ابتدا درخواست احداث گلخانه با زمینی به متراژ حداقل 3000 مترمربع، به سازمان جهاد کشاورزی می‌دهیم تا مراحل قانونی برای اخذ پروانه تاسیس، طی شود.

پس از اخذ پروانه گلخانه سازی در تبریز، گلخانه سازی توسط یک شرکت ماهر مانند شرکت سپید الوند، شروع می‌شود و مراحل ساخت انجام می‌شود.

مهارت‌ها و مدارک لازم برای ساخت گلخانه در تبریز

برای ساخت گلخانه در تبریز باید تسلط کافی بر روی انواع دانش کشاورزی داشته باشید تا بتوانید به کاشت و برداشت بپردازید. اگر مهارت یا تجربه‌ای ندارید اما دوست دارید شروع به این کار کنید می‌توانید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و سپس مدرک و مجوز مورد نظر را دریافت کنید. دوره کارآموزی برای این کار  1 الی 2 ساله است.

اگر از قبل دارای مدارک مورد نظر در زمینه کشاورزی هستید، باید آنها را ارائه دهید و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایید. مدارک برای کسب پروانه تأسیس گلخانه و مجوزهای آن و یا وام، الزامی هستند.

در آخر

گلخانه سازی فرایند بسیاری پیچیده‌ای است و شتاب‌زده نمی‌توانید کاری کنید. از یک متخصص کمک بگیرید تا وقت و سرمایه شما هدر نرود.

به بیانی دیگر وقتی مجبور هستید در چیزی سرمایه گذاری زیادی کنید باید با دقت فراوانی تصمیم گیری کرده تا از خدمات عالی بهره مند شوید. به همین خاطر در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر آشنا کردن شما با گلخانه سازی، بهترین شرکت گلخانه سازی تبریز یا همان شرکت سپید الوند را، معرفی کنیم. مطمئن باشید این شرکت، بهترین گزینه شما بوده و تمام نگرانی و دغدغه‌ها را از بین خواهد برد