تصمیم برای راه‌اندازی گلخانه نیز همچون شروع هر کسب و کاری، باید پس از بررسی دقیق پتانسیل راه‌اندازی موفقیت‌آمیز یک گلخانه در منطقه مد نظر گرفته شود. عوامل زیادی در میزان موفقیت این کسب و کار نقش دارند و بررسی دقیق این عوامل توسط متخصصان مجرب این حرفه، بر میزان موفقیت پروژه تاثیرگذار است. با سپید الوند همراه باشید تا بیشتر با مراحل ساخت گلخانه آشنا شویم.

گلخانه کلید تحویل چیست؟

گلخانه سازه‌ ای است که توسط انسان ساخته می‌شود تا محیط مناسبی برای گیاهانی ایجاد کند که ممکن است در شرایط محیطی طبیعی برای رشد با مشکل مواجه شوند. گلخانه ساختاری است که شرایط آب و هوایی را تنظیم می‌کند. این سازه می‌تواند به هر اندازه و شکلی و دارای دیوارهای شفاف و سقفی باشد که اجازه می‌دهد دمای داخلی گرم‌تر از دمای بیرون باقی بماند.

منظور از گلخانه کلید تحویل، سپردن تمام کارهای احداث گلخانه به یک شرکت معتبر گلخانه‌سازی است. در واقع با تصمیم احداث گلخانه کلید تحویل، مسئولیت طراحی و اجرا به طور کامل بر عهده مهندسین شرکت گلخانه‌سازی قرار گرفته و مسئولیت هر عیب و نقصی که در پروژه رخ دهد، بر عهده این گروه خواهد بود. در احداث گلخانه کلید تحویل، کارفرما، فقط در فرایند امضای توافق‌نامه و نظارت کلی بر کار شرکت مربوطه دخالت خواهد داشت و به سایر امور از جمله طراحی داخلی، نصب تجهیزات، مونتاژ قطعات و غیره رسیدگی نمی‌کند و در پایان، کلید گلخانه به کارفرما تحویل داده شده و وی می‌تواند بهره‌برداری از گلخانه خود را آغاز کند.

با سفارش ساخت گلخانه کلید تحویل به شرکت گلخانه‌سازی سپید الوند، مسئولیت این شرکت در پایان پروژه تمام نمی‌شود؛ به این معنا که به منظور اطمینان حاصل کردن از کیفیت پروژه، فرآیند پشتیبانی ادامه خواهد داشت و کارشناسان این شرکت برای راه‌اندازی مقرون به صرفه و ایجاد یک کسب و کار سودآور به شما کمک خواهند کرد.

نکات طلایی در رابطه با احداث گلخانه کلید تحویل

قبل از هر چیز آنچه را که می‌خواهید پرورش دهید، انتخاب کنید. انواع خاصی از گیاهان و سبزیجات برای رشد در ماه‌های گرم و سرد به ریزاقلیم‌های متفاوتی نیاز دارند. توسعه این ریزاقلیم‌ها به مواد خاصی از جمله گرمایش، چراغ‌ها و عایق مربوط می‌شود؛ به طور مثال گیاهان گرمسیری مانند کاکتوس، ارکیده و غیره در ماه‌های زمستان به گرما و یا گیاهان زینتی مانند سرخس و گیاهان گلدار به مقادیر متفاوتی از آفتاب، سایه و گرما نیاز دارند.

اندازه و شکل گلخانه خود را تعیین کنید. در حالی که مجموعه‌های بزرگ‌تر امکان تنوع و حجم بیشتری از زندگی گیاهی را فراهم می‌کنند؛ اما مدیریت و کنترل گلخانه‌های کوچک‌تر آسان‌تر است. زمانی که پروژه گلخانه خود را مشخص کردید، می‌توانید شروع به جستجو یک شرکت گلخانه‌سازی معتبر و باسابقه کنید. سپید الوند تجربه و تخصص لازم برای تشخیص مناسب‌ترین گزینه برای شما را دارد و درصدد کمک به شماست تا بهترین بهره را از گلخانه خود ببرید.

در ساخت گلخانه کلید تحویل چه نکاتی مورد بررسی قرار می‌گیرند؟

آیا تجربه‌ای در زمینه گلخانه‌سازی دارید؟ اگر نه، توصیه می‌کنیم با کارشناسان سپید الوند مشورت کنید. این افراد متخصص می‌توانند شما را از مقررات وضع شده برای این کار مطلع کنند و سایر اطلاعات مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار در منطقه شما را ارائه دهند. برنامه‌ریزی برای گلخانه جدید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک پرورش‌دهنده باید انجام دهد. انتخاب سایت و مکان مناسب با توجه به بازارها، نیروی کار، خدمات آب و برق و غیره در میزان سودآوری کسب و کار نقش بسزایی دارد. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید در هنگام ساخت گلخانه در نظر گرفت:

مکان

قبل از طراحی ساختمان، باید به مکان آن فکر کرد. توپوگرافی گلخانه، برای بنای ساختمان به منظور بررسی میزان بهره‌مندی از نور خورشید و آب و هوای محلی از نکات اجتناب‌ناپذیری است که در ساخت گلخانه به آن‌ها توجه ویژه می‌شود. اگر در یک منطقه طوفانی یا بادخیز هستید، باید گلخانه‌ای با پایه ثابت داشته باشید. این امر باعث می‌شود که ساختمان ایمنی و استحکام کافی داشته باشد.

نوع گیاهان

هنگام طراحی ساختمان باید نوع گیاهانی که می‌خواهید پرورش دهید در نظر بگیرید؛ برای مثال گیاهانی که پس از رشد، ارتفاع زیادی دارند، به طول سقف بلندتری نیاز دارند. همچنین اگر قصد پرورش گیاهانی را دارید که به شرایط گرم و مرطوب نیاز دارند، باید گلخانه شما با استفاده از موادی ساخته شوند که در حفظ گرما بهترین هستند.

اندازه و شکل گلخانه

هنگامی که در مورد نوع گیاهانی که می‌خواهید پرورش دهید تصمیم خود را گرفتید، زمان آن فرا می‌رسد که به جزئیات دقیق طراحی ساختمان پرداخته شود. به طور کلی، شما می‌توانید هر شکلی را که دوست دارید بر اساس سلیقه و ترجیحات شخصی خود انتخاب کنید؛ با این حال اگر قصد دارید گیاهان بلندتری مانند درختان نخل پرورش دهید، تیم سپید الوند شکلی با ارتفاع سقف بلندتر انتخاب خواهد کرد. همچنین اگر در منطقه‌ای با بارش برف سنگین زندگی می‌کنید، سبک‌های سقفی با شیب تندتر مناسب شما خواهند بود. هرچه گیاهان بیشتری بخواهید پرورش دهید، ساختار باید بزرگ‌تر باشد. شما می‌توانید از پلتفرم مشاوره و مدیریت پروژه سپید الوند برای یافتن بهترین متخصصان برای کار روی پروژه خود استفاده کنید.

مواد

انتخاب مواد مناسب کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سازه گرما را حفظ کرده و محکم باقی می‌ماند. جنس مناسب بدنه یا قاب و پوشش گلخانه از جمله موارد مهمی هستند که به صورت دقیق توسط تیم متخصص و ماهر سپید الوند مورد بررسی قرار گرفته و ضخامت مواد و دوام آن‌ها بررسی می‌شوند. درها و پنجره‌ها باید به خوبی عایق‌بندی شوند تا از خروج گرما جلوگیری به عمل آید. بهتر است درهایی با پانل‌های پلی کربنات یا شیشه انتخاب کنید.

کنترل آب و هوا و رطوبت

حال وقت آن است که به سیستم‌های تضمین‌کننده عملکرد صحیح گلخانه پرداخته شود. تهویه مناسب از گرم شدن بیش از حد گلخانه جلوگیری می‌کند. داشتن گردش هوای خوب همچنین تضمین می‌کند که گیاهان شما دی‌اکسیدکربن کافی برای فتوسنتز دریافت می‌کنند. سیستم‌های گرمایش، آبیاری، روشنایی تکمیلی، بادکش، سرمایش و آبیاری بسته به سلیقه شما قابل نصب و اجرا هستند.

شما می‌توانید سفارش ساخت یک گلخانه کلید تحویل را به شرکت سپید الوند بدهید و مطمئن باشید که تمامی امور به نحو احسن انجام خواهند شد. کارشناسان سپید الوند با بررسی تمام جوانب، زمین مناسب و گلخانه متناسب با شرایط اقلیمی منطقه شما را ساخته و تمامی تجهیزات گرمایشی، سرمایشی، تصفیه هوا، آبیاری و غیره را فراهم می‌کنند. بسته به بودجه شما و میزان سرمایه‌ای که برای این کار در نظر دارید، سپید الوند بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را به شما ارائه می‌دهد. پیدا کردن زمین مناسب برای کشاورزی و پرورش گیاهان، مقررات کاربری زمین و مالیات، تجهیزات مربوط به آبیاری، تجهیزات لازم برای آفت‌زدایی، آب و هوای منطقه و گیاهان مناسب برای پرورش در منطقه تنها بخشی از نکات بررسی شده توسط متخصصان مجرب سپید الوند هستند.

سایر نکات مهم مورد بررسی عبارت‌اند از:

  • جهت‌گیری گلخانه
  • دمای داخلی و خارجی اطراف پروژه
  • امکانات مانند جریان آب، هوا و برق در اطراف گلخانه
  • فضای لازم برای دسترسی به بخش‌های مختلف گلخانه
  • امکان گسترش پروژه در آینده
  • کیفیت خاک و سلامت گیاه در ریزاقلیم جدید

سپید الوند؛ بهترین شرکت برای ساخت گلخانه کلید تحویل

مقصود از گلخانه کلید تحویل، سپردن تمامی امور ساخت و ساز و نصب تجهیزات به یک شرکت گلخانه سازی است. در این نوع گلخانه سازی کارفرما دخالتی در امور ساخت نمی‌کند و شرکت پیمانکار بر حسب فاکتورهایی همچون شرایط آب و هوایی منطقه، گیاهان کشت شده و غیره، شکل و اندازه گلخانه را انتخاب و پروژه ساخت گلخانه را کلید می‌زند و تجهیزات لازم را بر اساس نیاز و بودجه کارفرما تعبیه می‌کند.گستره وسیع توانایی‌های فنی، سپید الوند را به یکی از شرکت‌های پیشرو در پروژه‌های گلخانه‌ای کلید تحویل در ایران تبدیل کرده است. خدمات سپید الوند محدود به بخش باغبانی خاص یا مناطق آب و هوایی خاصی نمی‌شود؛ بلکه در طول سال‌ها، پروژه‌های گلخانه‌ای برجسته را برای سبزیجات، گل‌ها و گیاهان گلدانی در چهار گوشه ایران با موفقیت به پایان رسانده‌اند.

اگر می‌خواهید گلخانه خود را گسترش دهید یا رویای ساخت یک گلخانه مطابق با استانداردهای روز دنیا را در سر می‌پرورانید، سپید الوند این کار را مطابق با میل و نیازهای شما انجام می‌دهد.

چه یکی از سازه‌های گلخانه‌ای شیشه‌ای، قاب A، سیرکولار، گوتیک، منحنی و غیره را در نظر داشته باشید و چه به طراحی گلخانه سفارشی نیاز داشته باشید، تیم طراحی گلخانه سپید الوند مجموعه کاملی از طرح‌ های گلخانه کلید تحویل را ارائه می‌کند. برای ارائه بهترین عملکرد، این مجموعه بر تولید گلخانه‌هایی متمرکز است که در طول زمان و در برابر عناصری مانند باران، برف و باد مقاومت می‌کنند.

تیم متخصص سپید الوند به شما کمک می‌کند تا بهترین ساختار را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید، خواه پرورش‌دهنده گل، سبزی کار و غیره باشید، در سپید الوند طی برگزاری یک جلسه مقدماتی، مروری بر هزینه‌ها و نیازهای شما خواهد شد و پس از اینکه با امضای توافق‌نامه این تیم حرفه‌ای را برای اجرای پروژه انتخاب کردید، شروع به طراحی و اجرای گلخانه شما خواهند کرد.