گلخانه یکی از راه حل های جالب و مدرنی است که مردم برای محافظت از محصولات خود در برابر سرما، گرما، کمبود آب و … می سازند. با توجه به نیاز امروز بشر به تولید و مصرف سبزیجات و صیفی جات در خارج از فصل رشد و حتی گل و گیاهان زینتی، استفاده از گلخانه مزایای قابل توجهی برای کشاورزان به همراه داشته است و با توجه به اینکه کشت در گلخانه نسبت به کشاورزی در فضای باز مشکلات و دردسرهای کمتری دارد. و فاصله زمانی به ثمر رسیدن محصولات گلخانه ای کمتر از فرهنگ سنتی است، در این مقاله سپید الوند به عنوان گلخانه ساز در یزد سعی بر این داشتیم تا ساخت گلخانه در یزد و مزایای آن را به شما معرفی کنیم.

گلخانه به فضای محدودی اطلاق می شود که در آن می توان شرایط محیطی مناسب برای پرورش انواع گیاهان در فصول مختلف را کنترل کرد. پوشش های گلخانه ای یک اثر گلخانه ای ایجاد می کنند و انرژی خورشید را در داخل گلخانه حفظ می کنند. مزیت قابل توجه گلخانه ها محافظت از گیاهان در برابر گرمای شدید زمستان و تابستان است که اهمیت احداث گلخانه در یزد را چند برابر می کند.

با توجه به تعریف گلخانه متوجه شدیم که وظیفه اصلی گلخانه ها تامین شرایط محیطی کافی و لازم برای کشت محصولات است. ناگفته نماند که گلخانه ها با توجه به مصالح ساختمانی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

طراحی و ساخت گلخانه در یزد

برای ساخت گلخانه در یزد آگاهی کافی از آماده سازی مزارع و شرایط بازار ضروری است. بسته به میزان سرمایه گذاری اولیه شما، نوع و هزینه ساخت گلخانه متفاوت خواهد بود. البته باید گفت که در ساخت گلخانه در یزد به سنت های بومی و منطقه ای توجه چندانی نمی شود. زیرا بر اساس تقاضای عمومی برای محصولات آن منطقه و شرایط آب و هوایی گلخانه می سازند.

مبلغی که برای ساخت پارک در یزد صرف می کنید معمولاً در سال اول پرداخت می شود و مزایای آن از سال دوم قابل توجه خواهد بود. از جمله هزینه هایی که در ساخت پارک در یزد باید به آن توجه کنید، هزینه های ساخت و ساز، هزینه گرمایش و سرمایش، هزینه آبیاری و خرید اسپری می باشد. شرایط آب و هوایی در پارک ها مهم و ضروری است. زیرا زمانی که گیاه هوای تازه دریافت می کند، دی اکسید کربن موجود را جذب کرده و اکسیژن تولید می کند که باعث کاهش گرمای اضافی و کنترل و کنترل دمای پارک می شود. با توجه به تجربه تیم ما در احداث پارک های شهر یزد، هر آنچه برای رشد و نمو مناسب گیاهان در پارک لازم است به دقت در نظر گرفته شده است.

مزایای کاشت و ساخت گلخانه در یزد

اولین و مهمترین مزیت کشت در گلخانه این است که این روش تولید را بسیار افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر یک کیلوگرم توت فرنگی را در زمین باز جمع آوری کنید، این مقدار در گلخانه به ده کیلوگرم می رسد. وقتی امروز شاهد خشکسالی و کم آبی در کشور عزیزمان هستیم، این روش کمک زیادی به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی خواهد کرد.

با توجه به استفاده از بذر خالص در باغ گلخانه، کیفیت محصول نیز بسیار بالا است، زیرا ظاهر محصول گلخانه ای بسیار جذاب است و تقاضا برای این محصول در بازار وجود دارد. این برای توسعه اقتصادی منطقه بسیار مهم است. باید گفت که با توجه به پیشرفت تکنولوژی جدید، قابلیت استفاده از روش های نوین کشاورزی مانند کشت لایه ای که باعث افزایش عملکرد حتی در محیط و سطح کم می شود، یکی از موارد مهم برای جذب کشاورزان برای احداث گلخانه است. . یزد. در ادامه به بررسی انواع مختلف ساخت گلخانه خواهیم پرداخت.

گلخانه های اسپانیایی

این گلخانه ها بر اساس قطعات به کار رفته در آنها به دو نوع طراحی اسپانیایی و اسپانیایی تقسیم می شوند که با روکش های مختلفی مانند ورق های فلزی، پلاستیکی و پلی کربنات می توان به آن دست یافت. استفاده از این نوع گلخانه برای کشت گل در خاک و هیدروپونیک و گلخانه توصیه می شود. تیم ما به عنوان تیم حرفه ای گلخانه سازی در یزد با کارگاهی مدرن و مجهز قادر به ساخت انواع گلخانه اسپانیایی اعم از گلخانه گرد و گوتیک مطابق با مجوز ACM اسپانیا می باشد. ناگفته نماند که گلخانه های اسپانیایی اگر با شیشه سکوریت ساخته شوند، می توانند بارهای تا هشتاد کیلوگرم در متر مربع را تحمل کنند و در برابر بادهایی با سرعت 150 کیلومتر در ساعت مقاومت کنند.

گیاهانی که در گلخانه‌های اسپانیایی رشد می‌کنند معمولاً یک ماه زودتر از گیاهان کاشته شده در مزارع و روش‌های دیگر برداشت می‌شوند. بنابراین در این روش بازده محصول گاهی 3 برابر بیشتر از روش های مرسوم و سنتی است.

گلخانه سازی در یزد

مزایای ساخت گلخانه در یزد به روش اسپانیایی

  • با توجه به شکل ساختاری که به صورت پنجره های تهویه اتوماتیک در سقف ساخته شده است، تهویه مناسب است.
  • قابلیت تبدیل و ساخت پیش ساخته با پیچ و مهره
  • استفاده موثر و کارآمد از نور و انرژی خورشید
  • مقاومت و استحکام بالای سازه گلخانه
  • کم هزینه و موثرتر در مقایسه با انواع دیگر گلخانه ها
  • کنترل آسان شرایط مختلف مانند دما و رطوبت در گلخانه
  • کاشت انواع مختلف گیاهان در فصل زمستان
  • ظاهر زیبا و زیبا

تیم سپید الوند به عنوان تولید کننده گلخانه در یزد بهترین گلخانه های اسپانیایی را برای شما عزیزان طراحی و اجرا می کند و بهترین مواد و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت گلخانه را با حداقل هزینه در اختیار شما قرار می دهد.

گلخانه های شیشه ای

به جرات می توان گفت گران ترین نوع گلخانه صنعتی گلخانه شیشه ای است و یکی از مقاوم ترین سازه های گلخانه ای است و مقاومت بسیار بالایی دارد. اندازه و ابعاد این نوع گلخانه بستگی به طرح اجرا و اقلیم منطقه دارد و باید جداگانه ارزیابی شود.

این نوع گلخانه منحصر به فرد علاوه بر ظاهر زیبا و استحکام استثنایی، هیدروپونیک ما، به شما امکان می دهد اثر گلخانه ای را به واحدهای جداگانه برای برش گل و ایجاد گلخانه های لوکس جدا کنید. در طراحی گلخانه ها؛ ارتفاع نهایی سازه به 6.5 متر می رسد و می توان استحکام را تخمین زد.

مزایای ساخت گلخانه شیشه ای در یزد

  • مقاوم در برابر برف و باد شدید
  • امکان نصب دستگاه های مختلف
  • نگه داشتن نور مادون قرمز در تاریکی و در شب
  • حداکثر مسیر نور خورشید و انرژی
  • آب‌بندی به وسیله تست‌های آکواریوم مخصوص

گلخانه های تونلی

از دیگر گلخانه های مورد استفاده در یزد گلخانه های تونلی یا کوانست می باشد. با توجه به اینکه این نوع گلخانه ها نسبت به سایر گلخانه ها کوچکتر هستند، از عرض 6 تا 12 متر و ارتفاع 2 تا 4 متر ساخته می شوند، سریعتر گرم می شوند و البته مصرف سوخت را نیز کاهش می دهند.

با توجه به ارتفاع این نوع گلخانه ها از آنها برای پرورش گل های سرپوشیده و فصلی، گیاهان دارویی مانند آلوئه ورا استفاده می شود. البته ناگفته نماند که این سازه های گلخانه ای برای پرورش صیفی جات نیز مناسب هستند. این گلخانه ها به صورت قابل حمل طراحی شده اند و درب آن ها کاملا از پلاستیک ساخته شده است.

مکانی ایده آل برای ساخت گلخانه در یزد

هنگام تصمیم گیری در مورد مکان مناسب برای ساخت گلخانه در یزد باید عوامل و عوامل مهمی مانند شدت نور زمستانی منطقه، میانگین دمای زمستانی آن، رطوبت و دسترسی به گیاهان را در نظر گرفت. هنگام ساخت گلخانه به یاد داشته باشید که میزان نمک و نمک یا میزان آب موجود در خاک بسیار مهم است و باید به طور دقیق تخمین زده شود. زیرا غلظت بالای نمک می تواند عملکرد کشاورزی را تحت الشعاع قرار دهد. ناگفته نماند که در ساخت هر نوع سازه گلخانه ای باید آینده نگری مناسبی نسبت به گسترش آتی آن داشت. پس سعی کنید مکانی را به آن اختصاص دهید که فضای کافی برای گسترش آن در آینده داشته باشد.

طراحی و ساخت گلخانه در یزد به روشی نوین

در عصر حاضر، با توجه به نیاز بشر به استفاده بهینه از آب، زمین و نیروی انسانی برای رشد تولیدات کشاورزی، نیاز به احداث شهرک های گلخانه ای بیش از پیش احساس می شود. این غیرقابل انکار است که باید با کمک دانش و فناوری روز بهره وری بیشتری داشته باشیم. گروه سپید الوند به عنوان تیم متخصص و حرفه ای گلخانه سازی در یزد با توجه به تجربیات فراوان و قابل توجه در ساخت گلخانه اسپانیایی دارای کارشناسانی آماده کمک و مشاوره و ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.