شرکت گلخانه در امارات

منطقه امارات یکی از مناطق مناسب و سودآور برای کشاورزی در ایران است. دشت های بزرگ و آب، آب و هوای بی تفاوت (از کوهستانی و سرد گرفته تا گرم و مرطوب) در نقاط مختلف منطقه هر محصول کشاورزی و باغی را که فکرش را بکنید فراهم می کند.

در حال حاضر، استفاده از فناوری کشاورزی برای افزایش عملکرد محصول، سیاست جدیدی است که به ویژه در بین سرمایه گذاران و کشاورزان محلی محبوبیت پیدا کرده است. اگر شما نیز علاقه مند به ساختمان در امارات هستید این مقاله از شرکت گلخانه سپید الوند را از دست ندهید.

ساخت گلخانه در امارات

در سال های اخیر نزدیک به 200 هکتار گلخانه در زمین های زیر کشت در قلمرو امارات احداث شده است. ساخت گلخانه در امارات گامی جدید و امیدوارکننده برای متحول کردن صنعت کشاورزی این منطقه است. آمارها نشان می دهد که مالکان مزارع، عمدتا کشاورزان محلی، شرکت های خصوصی و دولت، به اهمیت استفاده از این روش کشاورزی پی برده اند. اکنون نوبت شماست که با تبدیل زمین کشاورزی خود به گلخانه، شغل ایجاد کنید و صنعت کشاورزی شهر خود را مدرن کنید.

کارایی اقتصادی ساخت گلخانه در امارات

کشور امارات متحده عربی از نظر جغرافیایی نقطه بسیار مهمی برای صادرات محصولات کشاورزی به بازار بزرگ روسیه و آذربایجان است. فروش محصولات کشاورزی در بازار همسایه های شمالی ایران یکی از منابع ارزنده ارزی غیرنفتی کشورمان است. با توجه به همجواری امارات متحده عربی با این دو کشور و وجود پایانه گمرکی در بیله سوار، صادرات محصولات تولیدی در این کشور نیازمند هزینه های ذخیره سازی و حمل و نقل بسیار کمتری است.

خاک های مرغوب و منابع آبی فراوان کشور امارات، آن را به مکانی ایده آل برای کشاورزی تبدیل کرده است، با این حال، آب و هوای سرد و کوهستانی مناطق مرکزی و جنوبی، فعالیت های کشاورزی گسترده در این مناطق را محدود می کند. ساخت گلخانه راه حل بسیار مناسبی برای این مشکل است و به کشاورزان کمک می کند تا در فصول سرد سال از خاک طلایی اردبیل به خوبی استفاده کنند. سرمایه گذاری در ساخت چنین زیرساختی بدون شک فرآیندی سودآور خواهد بود.

روش های مختلف ساخت گلخانه در امارات

همانطور که گفتیم آب و هوای متفاوت و چهار فصل منطقه اردبیل باعث می شود که شرایط آب و هوایی حاکم در نقاط مختلف آن به شدت با یکدیگر متفاوت باشد. برای اینکه بتوانیم بهترین راه برای ساخت گلخانه در امارات را انتخاب کنیم، در ادامه به معرفی چند روش شناخته شده و پرکاربرد می پردازیم.

گلخانه هیدروپونیک

گلخانه هیدروپونیک یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های ساخت گلخانه با نگهداری گیاهان در زیر آب می باشد. با استفاده از آب و گردش آن در کشت، شرایط مناسبی را برای رشد گیاه ایجاد می کنیم و با استفاده مکرر از آب، به نوعی در مصرف صرفه جویی می کنیم. به این ترتیب گیاهان مواد مغذی مورد نیاز خود را به صورت محلول از آب در گردش دریافت می کنند.

این گلخانه برای گیاهانی مناسب است که مصرف آب بالایی دارند و در محیطی بی اثر مانند هیدروپونیک قابل رشد هستند. گیاهانی مانند هندوانه، کاهو، کلم، بادمجان و غیره. از تکنیک های شناخته شده هیدروپونیک می توان به شناورسازی، کاشت هوا و قطره ای اشاره کرد. سیستم رشد شناور یکی از فناوری های ساده تر برای گلخانه های هیدروپونیک است. در اینجا گیاهان در مخازن حاوی آب و مواد غذایی محلول قرار می گیرند و از پمپ آب نیز برای تامین اکسیژن گیاهان استفاده می شود.

گلخانه تونلی

گلخانه های استوانه‌ای یا گلخانه های تونلی راه حلی برای باغبانی و برنامه ریزی در مقیاس بزرگ هستند. این گلخانه ها توسط اکثر کشاورزان ترجیح داده می شود زیرا ساخت آنها بسیار آسان و ارزان است. آنها از آلومینیوم، فولاد یا پلاستیک ساخته شده اند. سقف این گلخانه ها منحنی است، بنابراین برف و باران نمی بارد. روکش این سازه ها از پلی اتیلن یا پلاستیک شیشه ای ساخته شده است.

گلخانه های تونلی کوچکتر از گلخانه های دیگر هستند. این طرح مزایا و معایب خاص خود را دارد. تهویه، گرمایش و ساخت این سازه نسبت به سایر روش ها راحت تر است، اما به دلیل مساحت کم، برخی از گیاهان مانند درختچه های بلند نمی توانند در این گلخانه رشد کنند. تونل گلخانه به صورت واحد، مرکب و در انواع مختلف ارتفاع و شکل ساخته می شود. یکی دیگر از ابتکارات موثر برای بهبود حفاظت از گیاهان زراعی، پوشش گلخانه دولایه و افزودن هوای فشرده به آن است.

یک گلخانه شیشه ای

گلخانه های شیشه ای یکی از گران ترین و در عین حال طولانی ترین راه های ساخت گلخانه هستند. این گلخانه ها دارای قاب های بسیار مستحکمی برای تحمل وزن شیشه های مورد استفاده به عنوان سقف هستند و عموماً عمر طولانی دارند.

ارتفاع معمول این سازه ها بین 4 تا 6 متر است. آنها توانایی جذب نور و حفظ حرارت بالا را دارند، بنابراین اغلب در مناطق سردسیر استفاده می شوند. گلخانه های شیشه ای به دلیل طراحی قوی خود در برابر برف، باران و باد شدید بسیار مقاوم هستند.

گلخانه سیرکولار

گلخانه های سیرکولار سازه هایی بسیار منعطف از نظر تزئین فضای داخلی و تطبیق شکل نهایی گلخانه با نیازهای کشاورز هستند. این گلخانه اقتصادی به دلیل شکل معلق و اتصالات چرخ انعطاف پذیر به راحتی با ویژگی های زمین شما تنظیم و سازگار می شود. گلخانه دایره ای مانند گلخانه تونلی در مقایسه با گلخانه های شیشه ای و شیشه ای یک انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می شود.

تهویه هوا در این گلخانه معمولاً با کمک جریان هوای خارجی و از طریق دریچه های جانبی انجام می شود. این گلخانه نیاز به نگهداری منظم دارد در غیر این صورت آسیب جزئی به چارچوب سازه تا مدتی مانع از عملکرد صحیح آن می شود. مزیت این نوع گلخانه، تراکم بالای محصول و کمبود فضا برای از دست دادن دیوارهای جانبی آن است. مقاومت آیرودینامیکی گلخانه سیرکولار آن را در برابر عناصر جوی مانند باد و باران قابل قبول می کند.

ساخت گلخانه در امارات

محصولات سود آور قابل کشت در امارات

بیشتر محصولاتی که در منطقه امارات کشت می‌شوند مانند گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی مانند کلزا و کنجد به مناطق بسیار وسیعی نیاز دارند و برای گلخانه‌ها مناسب نیستند. اما محصولاتی مانند میوه ها و سبزیجات وحشی مانند توت فرنگی، خیار، گوجه فرنگی و غیره.

مزایای ساخت گلخانه در امارات

وجود شرکت‌های فرآوری و شرکت‌های فرآوری محصولات کشاورزی در امارات و مناطق همجوار باعث می‌شود کشاورزان و تولیدکنندگان تمایل بیشتری برای فعالیت در این زمینه داشته باشند. با ساخت گلخانه در امارات تضمین می شود که محصولات تولید شده در منزل شما فروش خوبی داشته باشند.

ساخت گلخانه با سپید الوند در امارات

کشور امارات تا چند سال پیش یکی از کشور های محروم از نظر وجود گلخانه بود. اما با اجرای طرح های توسعه ای و حمایت از ورود کشاورزی مدرن در این منطقه، ساخت گلخانه به روند رو به رشدی در امارات تبدیل شده است.

کیفیت و بهره وری بالای خاک امارت یکی از محبوب ترین ویژگی های این اقلیم است و استفاده از گلخانه برای استفاده بهینه از آن خاک سرمایه گذاری بسیار معقولی است. کشاورزان این منطقه در چند سال گذشته همین رویه را انجام داده اند. شرکت گلخانه سپید الوند با تجهیزات لازم، دانش تخصصی و افراد مجرب در این زمینه، شما را در تمامی مراحل طراحی، ساخت و اجرای گلخانه یاری خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما در کانال ارتباطی ما تماس بگیرید.