یکی از شغل‌های پر درآمد در ایران، شغل کشاورزی نوین است. گلخانه‌داری به‌عنوان زیرشاخه‌ای از کشاورزی، در نظر گرفته می‌شود که درآمد قابل توجهی می‌توان از این شغل، کسب کرد. قدم اول برای شروع کار گلخانه‌داری و پرورش محصولات مورد نظر، ساخت گلخانه است. علاوه بر این‌که خود شخص می‌تواند اقدام به گلخانه سازی کند؛ امکان بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های ساخت گلخانه نیز یکی از راه‌های پیش روی او خواهد بود. ساخت گلخانه نیاز به دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته و ممکن است که هزینه زیادی هم برای ساخت آن، لازم باشد؛ اما شرکت‌های ساخت گلخانه، با تجربه و تخصصی که در این زمینه دارند؛ به بهترین نحو، کار را به سرانجام می‌رسانند و از لحاظ اقتصادی نیز، استفاده از این خدمات، به‌صرفه‌تر خواهد بود. از جمله مزایایی که این شرکت‌ها دارند؛ ارائه خدمات در تمام شهرهای ایران است. شرکت ساخت گلخانه در کرمانشاه، با رعایت تمام اصول گلخانه سازی، خدمات باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تا آخر این گزارش، همراه ما باشید تا با شرکت گلخانه سازی در کرمانشاه آشنا شوید.

گلخانه سازی در کرمانشاه و مزایای آن

در ابتدا برای این‌که به استفاده از گلخانه و گلخانه سازی تشویق شده و اقدام به ساخت گلخانه نمایید؛ باید با مزایایی که گلخانه نسبت به کشاورزی سنتی دارد؛ آشنا شوید. در این بخش از گزارش، به تعدادی از مزایای ساخت گلخانه در کرمانشاه اشاره می‌شود.

آب بسیار کمی مصرف می‌شود

با توجه به این‌که در گلخانه، آب به‌صورت هدفمند مصرف می‌شود؛ میزان مصرف آب، بسیار کمتر بوده و به مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین، با احداث گلخانه در کرمانشاه، آب کمتری برای تولید محصولات مورد نیاز، مصرف خواهد شد که با توجه به وضعیت منابع آب در کشور، روش مناسبی برای مدیریت منابع آب خواهد بود.

کشت در طول سال، متوقف نمی‌شود

در کشاورزی سنتی، وضعیت آب و هوا در فصل‌های مختلف، متفاوت بوده و امکان کشت محصولات در تمام فصول وجود ندارد؛ اما در روش گلخانه‌ای این‌گونه نبوده و کشت محصولات، به آب و هوا وابسته نیست و می‌توان فضای داخل محیط گلخانه را کنترل کرد و در هر فصلی از سال، به کشت محصولات مورد نیاز خود پرداخت. گلخانه سازی این امکان را به شما می‌دهد که بدون محدودیت و با کنترل شرایط، محصولات بیشتری را تولید کرده و به سود قابل توجهی برسید.

محصولات در برابر بلایای طبیعی، آسیب نمی‌بینند

هر ساله بلایای طبیعی غیر منتظره، آسیب‌های بسیاری را به محصولات کشاورزی وارد می‌کند که به ضرر کشاورزان است. ساخت گلخانه باعث محفوظ ماندن محصولات در برابر خطرات و بلایای مختلف مانند تگرگ، باران، برف و غیره خواهد شد. بنابراین استفاده از خدمات گلخانه سازی در کرمانشاه، جلوی بسیاری از ضرر و زیان‌های موجود در کشاورزی سنتی را می‌گیرد.

آفات و بیماری‌ها را می‌توان کنترل کرد

تنها راه ارتباطی که گلخانه با محیط بیرون دارد؛ پنجره‌ها و دریچه‌های تهویه هستند. به علت محدود و محصور بودن فضای گلخانه، محصولات کشت شده در آن معمولا کمتر دچار بیماری و آفتهای مختلف میشوند. همچنین در صورت وجود هرگونه بیماری و افت در بین محصولات، به راحتی کیتوان آن را کنترل کرده و از بین برد.

میزان تولید محصول، افزایش خواهد یافت

در هر متر مربع از گلخانه، چند برابر کشت در هوای آزاد، می‌توان به تولید محصولات مورد نظر پرداخت. در نتیجه با تولید بیشتر محصولات، هزینه‌های اولیه گلخانه سازی نیز جبران شده و گلخانه‌دار به سوددهی قابل توجهی خواهد رسید. روش‌ها و امکاناتی که در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ باعث استفاده بیشتر از فضا می‌شود و در فضای کمتر، محصول بیشتری تولید شده و میزان بهره‌وری افزایش خواهد یافت.

احداث گلخانه در کرمانشاه

برای این‌که بتوان به‌صورت صحیح و اصولی اقدام به ساخت گلخانه کرد؛ انجام مقدماتی لازم خواهد بود. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود؛ انتخاب شرکت معتبر برای احداث گلخانه است. اگر شرکت معتبر و مطمئنی برای این کار انتخاب شود؛ از بابت کیفیت کار و هزینه‌های مربوطه، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. شرکت ساخت گلخانه در کرمانشاه تمام نکات دقیق فنی و مهندسی را رعایت کرده و محصولی باکیفیت بالا ارائه می‌کند. برای ساخت گلخانه نیاز به مجوز جهاد کشاورزی خواهد بود. برای گرفتن مجوز به مدارکی از جمله سند مالکیت (یا قولنامه یا اجاره‌نامه شش ساله)، ارائه پروانه بهره‌برداری از چاه (یا ارائه مدارکی که نشان دهند آب مصرفی از قنات، چشمه، رودخانه و کانال تامین می‌شود)، نتیجه آزمایش آب مصرفی در گلخانه و معرفی یک کارشناس کشاورزی برای همکاری در گلخانه‌هایی که سطح زیر کشت آن‌ها از 5 هزار متر مربع بیشتر است؛ نیاز خواهد بود. پس از اخذ مجوز، نوبت به کاشت محصول می‌رسد. دو روش برای کاشت محصول وجود دارد که عبارتند از: کاشت سنتی و کاشت نشاء. با توجه به این‌که در کاشت محصول به روش نشاء، میزان آب مصرفی کاهش پیدا کرده و ذخیره انرژی و سرمایه بیشتر بوده و از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است؛ در صورت صلاح‌دید کارشناسان کشاورزی، بهتر است از این روش استفاده شود.

ساخت گلخانه در کرمانشاه و هزینه‌های مربوط به آن

قبل از اين‌كه نسبت به احداث گلخانه، اقدام شود؛ بايد هزينه‌هايي براي كارهاي مختلف، از جمله خريد يا اجاره زمين، دريافت مجوز، تهيه بذر، خاك و كود و سيستك آبياري پرداخت شود. در اين بخش از گزارش به‌صورت مختصر، درباره اين هزينه‌ها توضيح داده مي‌شود.

هزینه‌های مربوط به خرید یا اجازه زمین

برای این‌که بتوان به کشت محصولات مورد نیاز خود پرداخته و شروع به ساخت سازه گلخانه کرد؛ در ابتدا باید زمین مناسبی را خریداری کرده و یا اجاره نمود. حداقل متراژ مورد نیاز برای شروع کشت گلخانه‌ای، 5000 متر است که می‌توان حدود 3000 متر از آن را به ساخت گلخانه اختصاص داد. خرید زمین برای انجام این کار، گزینه بهتری است؛ اما در صورت نداشتن بودجه کافی، می‌توان زمینی را اجاره کرده و به‌صورت ماهیانه مبلغی را به صاحب زمین، پرداخت کرد.

دریافت مجوزهای مورد نیاز برای احداث گلخانه

کسانی که برای اولین بار می‌خواهند در زمینه کشاورزی و کشت و کار، فعالیت کنند؛ باید مبلغی را هزینه کرده و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا با استفاده از مدرک ارئه شده در این کلاس‌ها، بتوانند مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنند. اما در صورتی که قبلا در پیشه کشاورزی، فعالیتی انجام داده باشند؛ برای درخواست مجوز، می‌توانند مستنداتی را ارائه داده و از طریق ارسال نامه، اقدام کنند.

تهیه بذر، خاک و کود

توجه به این نکته، ضروری است که در محل ساخت گلخانه، چه نوع خاکی وجود دارد و آیا برای کشت، مناسب است یا نه. در بعضی از مواقع، شاید شخصی مجبور شود که گلخانه را در محیطی با خاک نامناسب، ایجاد کند. در این شرایط، می‌توان نسبت به خرید خاک مناسب، اقدام کرده و آن را به گلخانه اضافه کرد. هزینه دیگری که لازم است گلخانه‌دار پرداخت کند؛ هزینه‌های مربوط به تهیه کود و بذر در نظر گرفته می‌شود که خرید آن‌ها برای پرورش گیاهان، ضروری و لازم است.

هزینه تهیه سیستم آبیاری

برای آبیاری گلخانه، دو نوع سیستم وجود دارد که عبارتند از: سیستم آبیاری دستی و اتوماتیک یا هوشمند. هزینه لازم برای تهیه سیستم آبیاری دستی خیلی کمتر از سیستم اتوماتیک خواهد بود. با توجه به نظر کارشناس کشاورزی و مشورت کردن با او، می‌توان دستگاه مناسبی را بر اساس محصول مورد نظر خود، تهیه کرده و خریداری نمود.

سپید الوند؛ بهترین شرکت ساخت گلخانه در کرمانشاه

سپید الوند یکی از معتبرترین شرکت‌های گلخانه سازی در ایران به شمار می‌رود. این شرکت دارای تیم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه بوده و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. چنان‌چه قصد گسترش گلخانه خود را دارید و یا می‌خواهید که نسبت به ساخت گلخانه در کرمانشاه، اقدام نمایید؛ می‌توانید از خدمات این شرکت معتبر، استفاده کرده و بهترین گلخانه را تحویل بگیرید. تیم متخصص سپید الوند در ابتدای کار، یک جلسه مقدماتی برگزار کرده و هزینه‌ها و نیازهای مشتریان خود را بررسی می‌کنند. پس از انتخاب این تیم برای احداث گلخانه، توافق‌نامه‌ای بین دو طرف امضا شده و کار طراحی و اجرای گلخانه، توسط متخصصین این کار، شروع خواهد شد. از دیگر مزایای این شرکت، استفاده از دستگاه‌های مدرن و ساخت گلخانه مطابق با استانداردهای جهانی است.